間違っている部分、Dead Cells特有の言い回し辺り上手く訳せていない場合があるのでご了承ください。
- Main changes made in this update:
- Melee Weapons:
- Ranged Weapons:
- Shields:
- Skills:
- Mutations:
- Level design
- Mods
Main changes made in this update:
今回のアップデートの主な変更点:
- Multi-binding removed (Edit: cancelled for now, will be done in a future update)
-マルチバインドの削除(これ今回はやめました。将来的に変更予定です)
- Weapons that can reflect grenades now reflect all the grenades in range
-グレネードを反射できる武器は範囲内の全グレネードを反射できる
- Disengage now always prevents death if it’s off cooldown
-Disengage?がクールダウンを終えていれば、常に死を防ぎます
- One-hit protection doesn’t go on cooldown if Disengage triggers to save the player
-Disengage?がプレイヤーを助けた場合、One-hit protectionはクールダウンしない
- Mod support enhanced (now using Tiled to create rooms)
-Modサポートの強化(Tiled?で部屋作れる)
- New extra rooms for Derelict Distillery, Fractured Shrines and Undying Shores
Balancing
-Derelict Distillery、Fractured Shrines、Undying Shoresに新たなエクストラルーム
Melee Weapons:
近接武器:
Buffs:
強化:
- Balanced Blade (weapon damage and damage bonus increased)
-バランスブレード(武器ダメージとダメージボーナス増加)
- Assassin’s Dagger (weapon damage increased)
-アサシンダガー(武器ダメージ増加)
- Twin Daggers (first two attacks weapon damage and breach bonus increased)
-ツインダガー(最初の2回の攻撃ダメージと、ブリーチボーナス?の増加)
- Broadsword (weapon damage increased + damage slightly redistributed among the 3 attacks)
-ブロードソード(武器ダメージ増加 + 3回攻撃のダメージを若干再分配)
- Cursed Sword (weapon damage increased + all attacks now crit)
-カースドソード(武器ダメージ増加 + 全ての攻撃がクリティカルに)
- Shrapnel Axes (weapon damage increased)
-Shrapnel Axes(武器ダメージ増加)
- Seismic Strike (wave damage increased)
- Seismic Strike(波動?ダメージ増加)
- War Spear (shorter charge + weapon damage and breach bonus increased)
-ウォースピア(チャージ時間減少 + 武器ダメージとブリーチボーナス?増加)
- Impaler (weapon damage increased)
-Impaler(武器ダメージ増加)
- Rapier (weapon damage and crit enabler duration increased)
-レイピア(武器ダメージとクリティカルネイブラー?の持続時間の増加)
- Hayabusa Boots (weapon damage increased + last hit now reflects all grenades in its hitbox)
-ハヤブサブーツ(武器ダメージ増加 + ラストヒットで範囲内の全グレネードを反射できるように)
- Wrenching Whip (breach bonus increased)
-Wrenching Whip(ブリーチボーナス増加)
- Torch (weapon damage increased (impact only))
- トーチ(武器ダメージ増加(インパクトのみ))
- Flawless (weapon damage and crit multiplier increased)
- Flawless(武器ダメージとクリティカル倍率の増加)
- Flashing Fans (crit multiplier increased + correctly enables crit upon bouncing a grenade back)
-Flashing Fans(クリティカル倍率増加 + グレネードを反射したときに正しいクリティカルが発生するように)
- Tombstone (weapon damage increased + doom now stuns enemies it hits + slow mo reduced + slow mo can now correctly be disabled through the options menu)
- Tonbstone(武器ダメージ増加 + 命中した敵をスタンさせる + スローモーション減少 + オプションメニューでスローモーションを正しく無効化できる)
- Oven Axe (weapon damage and breach increased, charge slightly reduced)
- Oven Axe(武器ダメージとブリーチの増加、チャージが少し減る)
- Toothpick (broken duration reduced)
- Toothpick(破損時間の減少)
- Sadist’s Stiletto (crit multiplier increased)
- Sadist’s Stiletto(クリティカル倍率上昇)
- Spiked Boots (crit multiplier increased)
- Spiked Boots(クリティカル倍率上昇)
- Oiled Sword (crit multiplier increased)
- Oiled Sword(クリティカル倍率上昇)
- Snake Fangs (weapon damage and crit multiplier increased)
- Snake Fangs(武器ダメージとクリティカル倍率の上昇)
Nerf:
弱体:
- Sadist’s Stiletto (poison cloud affix removed)
- Sadist's Stiletto(毒雲付着?を削除)
- War Spear (crit multiplier decreased)
- War Spera(クリティカル倍率減少)
Ranged Weapons:
遠距離武器:
Buffs:
強化:
- Bow and Endless Quiver (weapon damage increased + arrows work like other bows)
- Bow and Endless Quiver(武器ダメージ上昇 + 矢が他の弓と共通して使える?)
- Sonic Carbine (weapon damage increased)
- Sonic Carbine(武器ダメージ上昇)
- Ice Bow (freeze duration increased)
- Ice Bow(フリーズ時間増加)
- Boomerang (weapon damage increased + slightly faster travel speed)
- Boomerang(武器ダメージ増加 + 若干移動速度が速くなる)
- The Boy’s Axe (weapon damage and breach increased)
- The Boy's Axe(武器ダメージとブリーチが増加)
- Nerves of Steel (weapon damage increased)
- Nerves of Steel(武器ダメージ増加)
- Firebrands (impact damage increased)
- Firebrands (インパクトダメージ増加)
- Pyrotechnics (can now have both Pierce affixes)
- Pyrotechnics(Pierceとaffixes両方を持てるようになった)
- Fire Blast (weapon damage increased)
- Fire Blast(武器ダメージ増加)
- Magic Missiles (weapon damage increased)
- Magic Missiles(武器ダメージ増加)
- Blowgun (added a poison DoT)
- Blowgun(毒のDoT追加)
Nerfs:
弱体:
- Quick Bow (crit condition now at 3 arrows instead of 2)
- Quick Bow(クリティカルの条件が2→3に変更)
- Alchemic Carbine (DoT duration, cloud duration and dps decreased)
- Alchemic Carbine(DoTの持続時間、クラウドの持続時間、DPSがそれぞれ減少)
- Hokuto’s Bow (DPS bonus, duration and aoe range decreased)
- Hokuto's Bow(DPSボーナス、持続時間とAoE範囲減少)
- Electric Whip (DoT dps decreased)
- Electric Whip(DoTのDPSが減少)
- Ice Shards (weapon damage, slow duration and crit multiplier decreased)
- Ice Shards(武器ダメージ、スローの持続時間、クリティカル倍率減少)
Shields:
シールド:
Buffs:
強化:
- Front Line Shield (bonus buffed to 50%, was 30)
- Front Line Shield(ボーナスが30%→50%に上昇)
- Cudgel (stun duration increased)
- Cudgel (スタン時間増加)
- Knockback Shield (weapon damage increased)
- Knockback Shield (武器ダメージ増加)
- Assault Shield (weapon damage increased)
- Assault Shield(武器ダメージ増加)
- Greed Shield (weapon damage increased)
- Greed Shield(武器ダメージ増加)
- Spiked Shield (weapon damage increased)
- Spiked Shield(武器ダメージ増加)
- Parry Shield (increased reflected projectiles damage)
-Parry Shield(反射弾のダメージ増加)
Nerfs:
弱体:
- Punishment (weapon damage decreased)
- Punishment(武器ダメージ減少)
- Thunder Shield (DoT dps and stun duration decreased)
- Thunder Shield (DoTのDPSとスタン時間減少)
Skills:
スキル:
Buffs:
強化:
- Infantry Grenade (damage increased)
- Infantry Grenade(ダメージ増加)
- Stun Grenade (damage duration and range increased)
- Stun Grenade(ダメージの持続時間と範囲が増加)
- Ice Grenade (freeze duration increased)
- Ice Grenade(フリーズの時間が増加)
- Root Grenade (damage increased)
- Root Grenade(ダメージ増加)
- Swarm (worm stats increased)
- Swarm (ワームのステータスが上昇)
- Tornado (damage increased + cd reduced)
- Tornado(ダメージ増加 + cd減少(クールダウンのこと?))
- Corrupted Power (damage buff increased)
- Corrupted Power(ダメージバフ増加)
- Lightspeed (damage increased on both)
- Lightspeed (ダメージが両方とも増加)
- Lightning Rods (instant damage increased)
- Lightning Rods(インスタントダメージ増加)
- Scarecrow Sickles (damage increased)
- Scarecrow Sickles (ダメージ増加)
- Barnacle (damage increased)
- Barnacle(ダメージ増加)
Nerfs:
弱体:
- Flamethrower Turret (DPS and duration decreased)
- Flamethrower Turret(DPSと持続時間減少)
- Tesla Coil (DPS, DoT and range decreased)
- Tesla Coil(DPS、DoTと範囲が減少)
- Lacerating Aura (DPS and duration decreased)
- Lacerating Aura(DPSと持続時間が減少)
- Great Owl of War (reactivated version dps decreased)
- Great Owl of War(リアクティブバージョンのDPSが減少?)
- Crusher (damage decreased)
- Crusher(ダメージ減少)
- Tonic (duration and bonus health decreased)
- Tonic(持続時間・ボーナスヘルスが減少)
Mutations:
ミューテーション:
Buffs:
強化:
- Vengeance (bonus increased)
- Vengeance(ボーナス増加)
- Adrenaline (duration increased)
- Adrenaline (持続時間増加)
- Scheme (bonus increased)
- Scheme(ボーナス増加)
- Porcupack (starting value increased)
- Porcupack(開始時の値が増加)
- Ripper (now drops 6 ammos and damage per ammo increased)
- Ripper(6つの弾薬を落とすようになって、弾薬ごとのダメージ増加))
- Networking (starting value increased)
- Networking(開始時の値が増加)
- Point Blank (starting value and growth increased)
- Point Blank(開始時の値と成長度が増加)
- Soldier Resistance (starting value and cap increased)
- Soldier Resistance(開始時の値と上限値が上昇)
- Blind Faith (starting value and cap increased)
- Blind Faith(開始時の値と上限値が上昇)
- Counterattack (bonus increased)
- Counterattack (ボーナス増加)
- What Doesn’t Kill Me (starting value and cap increased + internal cooldown reduced)
- What Doesn’t Kill Me(開始時の値と上限値が上昇 + クールダウンが減少(内部の?))
- Extended Healing (duration reduced, for the same heal)
- Extended Healing(同じヒールの場合、持続時間短縮、)
- Spite (damage increased)
- Spite(ダメージ増加)
- Frostbite (damage increased)
- Frostbite(ダメージ増加)
- Instinct of the Master of Arms (internal cooldown reduced)
- Instinct of the Master of Arms(クールダウン現象(内部の?))
- Recovery (duration multiplier increased)
- Recovery(持続時間倍率が上昇)
- Necromancy (starting value and cap increased)
- Necromancy(開始時の値と上限値が上昇)
Nerfs:
弱体:
- Barbed Tips (DPS and tickrate decreased + no longer causes ammo to drop when
combined with Ripper)
- Barded Tips(DPSとTickrate減少 + Ripperと組み合わせ時、弾薬がドロップしない)
- Gastronomy (healing bonus decreased)
- Gastronomy(ヒーリングボーナス減少)
- Heart of Ice (starting value and cap decreased)
- Heart of Ice (開始時の値と上限値が減少)
- Emergency Triage (healing and speed bonus decreased)
- Emergency Triage (ヒーリングボーナスとスピードボーナス減少)
- Disengagement (activation threshold decreased and internal cooldown increased)
- Disengagement(発動のしきい値?減少、クールダウンが増加(内部の?))
Level design
New rooms:
新しい部屋:
Added some new rooms in each of the 3 following biome to enhance diversity and
fighting situations:
下記3つのバイオームに新しい部屋を追加。多様性と戦闘状況を高めました。
- Derelict Distillery
- Fractured Shrines
- Undying Shores
Mods
MOD
Tiled integration:
Tiledの統合:
Mod Support is evolving with Tiled integration to foster new rooms creation by the
community. Please refer to the updated documentation to follow the guidelines.
Modサポートは、コミュニティが新しい部屋を作るのを促進するために、Tiledの統合を進めています。
更新されたドキュメントを参照し、ガイドラインに従ってください。
パッチノート引用元↓
Dead Cells: